diumenge, 31 de juliol del 2022

No conec cap planta, arbust o arbre

Biniancolla. Fotografia: Empar Sáez



4


No conec cap planta, arbust o arbre
pel seu nom autèntic.
Només conec l'esquelet i la seva suma encadenada
de frases repetides, l'aire enrarit del manipulador
de cadenes de rellotge en mà amenaçant.
                                                                  I tots els meus companys
són morts. Enganxats al greix de la màquina
entre el xerric de la porta i el cloqueig de la gallina.
Jo he mort.
                    «Lloat siguis, Ningú.
                     Volem pel teu amor
                     florir
                     contra
                     tu.»
El cos de Paul Celan, el cos de Hart Crane.
He mort esperant la resurrecció de la carn,
en silenci, com si no m'hagués mort,
com si només m'hagués aturat
per abeurar-me al riu.
He mort i et veig des de la meva finestra
com veig la roba neta dels balcons sense vida,
fantasmes oblidats al vent.
Fantasmes pels meus ulls intactes,
entre els mil rostres que m'han precedit,
llençols només des de la finestra,
i m'ofeguen a la trampa
del sofriment quotidià,
entre els morts que floreixen
sense vida, amb naturalitat.


Jordi Valls, Oratori
Poesia 3i4, 2000

 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada