dimecres, 27 de gener del 2021

Pels camps de genciana

Castelladral. Fotografia: Empar Sáez

Pels camps de genciana


L'espera la infusió de genciana l'espera

Pels camps de genciana de la imaginació
fires de bestiar gent que canvia el seu destí

Jo: he fet servir totes les meves forces
per a demostrar-me que existeixen
Al final trobo
(la vida no ha començat ni comença)
les pudors tèbies l'estable de la compassió
Tinc també un crani micòtic i al cervell
la caspa que sona seca

Els camps de genciana l'espera
(la vida que no ha començat ni comença
diuen els logògrafs)

I en arribar al final
nit rere nit em tinc a mi mateixa als braços

I senyalo amb aquesta marioneta viva
el parquet les parets:
la sang esquitxa calenta la calç
el meu cervell de nit —bassa de tinta porpra


Marta Petreu, Apocalipsi segons Marta. Antologia poètica
Traducció de Jana Balacciu Matei i Xavier Montoliu Pauli
Pont del Petroli, 2019


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada