dimarts, 2 de setembre del 2014

Ja em parla la tardor

Tiana. Fotografia: Empar Sáez




Ja em parla la tardor. A l'ampit
fosc, callant, m'escolte els pensaments
doblegar-se sota el vent occidental
que arremet contra les fulles dels meus negres
arbres només vius a la nit.
Després em tanque al llit. I em saluda
el cant d'un xaval que la nit
cruel fa créixer: la vida no canvia.


Sandro Penna, Poemes (1927 - 1938)
Traducció: Josep Piera

***

Già mi parla l'autunno. Al davanzale
buio, tacendo, ascolto i miei pensieri
piegarsi sotto il vento occidentale
che scroscia sulle foglie dei miei neri
alberi solo vivi nella notte.
Poi mi chiudo nel letto. E mi saluta
il canto di un ragazzo che la notte,
immite, alleva: la vita non muta.


Sandro Penna


da PensieriParole <http://www.pensieriparole.it/poesie/poesie-d-autore/poesia-195355>

2 comentaris:

  1. lliguen a la perfecció poema i fotografia
    m'encanta l'ombra de l'arbre sobre la paret blanca
    abraçades

    ResponElimina
  2. Gràcies, Núria!! Molts petons per a tu :))

    ResponElimina