dimarts, 8 de desembre del 2020

Saps, menystinc la meva escriptura

Casa Batlló, Barcelona. Fotografia: Empar Sáez


Saps, menystinc la meva escriptura
que ofereix anhels al món.
Tothom em veu com una perla,
i, tanmateix, he matat molts d'homes
i moltes soletats.
Alguns m'escriuen que els he salvat la vida,
i hi ha qui diu que l'he condemnat.
Ningú no em convida mai a cap festa
perquè com a poeta he de romandre allunyada
dels triomfadors.


Alda MeriniBalades no pagades
Traducció de Nora Albert
AdiA Edicions, 2019 

***


Depreco, sai, la mia scrittura
che dà i vagheggiamenti al mondo.
Tutti credono che io sia una perla,
invece ho ammazzato tanti uomini
e tante solitudine.
C'è chi mi scrive che gli ho salvato la vita
e chi mi dice che io l'ho dannato.
Nessuno mi invita mai a una festa
perché come poeta debbo stare lontana 
dai vincitori.


Alda MeriniBallate non pagate (1995)

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada