diumenge, 16 de febrer del 2020

Jo no esclafo la corol·la de miracles del món

Reus. Fotografia: Empar Sáez


JO NO ESCLAFO LA COROL·LA DE MIRACLES DEL MÓN


Jo no esclafo la corol·la de miracles del món
i no mato
amb la ment els misteris que trobo
pel camí
en flors, en ulls, sobre llavis o tombes.
La llum dels altres 
ofega l'embruix de l'impenetrable ocult
en abismes de foscor,
però jo,
jo, amb la meva llum, eixamplo el misteri
-i com la lluna, que amb els raigs blancs 
no minva, sinó que tremolosa
estén encara més els secrets de la nit,
així jo enriqueixo l'obscur horitzó
amb llargs tremolors de sagrat misteri
i tot allò incomprensible
es torna encara més incomprensible
sota els meus ulls,
-perquè jo estimo
flors i ulls i llavis i tombes.

Lucian Blaga, Els poemes de la llum
Traducció de Corina Oproae
Cafè Central & Llibres del Segle, 2016

***


EU NU STRIVESC COROLA DE MINUNI A LUMII


Eu nu strivesc corola de minuni a lumii
şi nu ucid
cu mintea tainele, ce le-ntâlnesc
în calea mea
în flori, în ochi, pe buze ori morminte.
Lumina altora
sugrumă vraja nepătrunsului ascuns
în adâncimi de întuneric,
dar eu,
eu cu lumina mea sporesc a lumii taină -
şi-ntocmai cum cu razele ei albe luna
nu micşorează, ci tremurătoare
măreşte şi mai tare taina nopţii,
aşa îmbogăţesc şi eu întunecata zare
cu largi fiori de sfânt mister
şi tot ce-i neînţeles
se schimbă-n neînţelesuri şi mai mari
sub ochii mei-
căci eu iubesc
şi flori şi ochi şi buze şi morminte.


Lucian Blaga, Poemele Luminii, 1919


1 comentari:

  1. Your Affiliate Money Making Machine is ready -

    And making profit with it is as easy as 1..2..3!

    Here is how it all works...

    STEP 1. Choose which affiliate products you want to promote
    STEP 2. Add PUSH BUTTON TRAFFIC (it ONLY takes 2 minutes)
    STEP 3. See how the affiliate system explode your list and sell your affiliate products on it's own!

    Are you ready to make money automatically?

    Get the full details here

    ResponElimina